Arbetslös?

Idag är min första "lediga" dag (vill inte kalla det arbetslös dag, har liksom inte en så positiv klang i mina öron). Har varit duktig och skrivit in mig på lovely arbetsförmedlingen och ringt runt till arbetsgivare från de senaste 5 åren. Känner man sig inte nedstämd när man går dit så gör man med all säkerhet det när man går därifrån. Kanske det som är meningen. Känns på nytt som om jag är 18 år och precis tagit studenten. Och inte har ett fast jobb. Men imorgon är jag back on track på sjukhusapoteket och på onsdag är det andra sidan stan som gäller. Så helt värdelös kan jag ju inte vara. Eller? Äsh, värre saker har hänt och det är väl inte hela världen att hanka sig runt på femtioelva timanställningar?

Annars har jag inte så särskilt storslagna planer för dagen. Dammsuga, diska och bädda sängen typ.

Hur mår ni idag mina vänner?

Kommentarer
Postat av: Annie

arbetsförmedlingen ja... ingenstans känner man sig så liten som där! åtminstone är det så jag minns det... hu. är det fortfarande där vid biblio? hemska ställe. hoppas det gick bra ändå! förr eller senare kommer du få värsta grymma jobbet på en eller annan fågel. svalan, svanen och allt vad de heter! puss! <3

2009-09-14 @ 14:57:08
URL: http://skiterivarskapetskasta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0