Dårhus.

Jag känner mig sjukt stark denna kväll. Har (nästan) lyckats hålla mig på gott humör hela kvällen trots att det sitter en galen man (?) bredvid mig i soffan och tittar på fotboll med volym på cirka 70 000 decibel. Både på teven och på honom själv. Detta är en sjukt stor kraftansträngning från min sida, och ändå känner jag mig fortfarande stark. Hade idag varit en dålig och mörk dag hade jag legat och skrikit på golvet likt ett barn som inte får bamse-tuggummin på apoteket. Istället känner jag mig till freds och tänker på hur himla bra jag har det. Jag är medlem i en fin, ännu liten, familj på två personer och en Sören, och jag har än så länge lyckats med det jag tagit mig för. Känns bra. (Ville skriva fint som snus egentligen, men eftersom Mike har sagt att han tycker det är töntigt låter jag bli. Toffel?)



Idag var första dagen på jobbet efter min lilla minisemester på två dagar. Vi har varit i det saknade Göteborg och varit ganska effektiva må jag säga. Åkte norrut i måndags, stannade till på freeport och gick sen på stan hela dagen. Vidare ut och äta med Becca & Jompa. Mycket trevligt och galet god grekisk mat, men kommer inte ihåg vad restaurangen hette. (Hjälp mej Becca!) Tisdagen började som jag önskar att varje dag började, nämligen med mysig frukost i Haga med Annie De Luxe. Vidare till Ulla (aka gekås) och fyndade lite. För en gångs skull köpte vi inget onödigt, mycket bra. En minisemeter helt i min style. Behöver inte åka så långt för att ändå komma bort. (Fast ändå hem. Hänger ni med?)

Nu: Idol

(Många parenteser idag, och jag funderar ofta en sak som jag missat på svenskalektionen, men fröken A hjälp mej: ska jag ha punkt i parentesen eller utanför? Ska jag ha punkt alls eller är slutet på parentesen som en punkt i sig?)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Lilla tavernan. :)



Har ångest!! Renoveringsobjekt eller renoveringsklart? Linné eller Johanneberg? 1,5a eller 2a? Bra eller optimal planlösning? gaaaahhhh PANIK!!!



Kram

2009-09-09 @ 23:49:48
Postat av: annie

Alldeles riktigt så som du skrivit, nämligen:

Om det är en fullständig mening i parentesen = skiljetecken i parentesen.

Om det bara är enstaka förklarande ord, som till exempel där du skriver "aka Gekås" = skiljetecken utanför parentesen.

Så, very good Pillis! :)

2009-09-13 @ 00:08:03
URL: http://skiterivarskapetskasta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0