Söndag

Förra veckan var en paus ifrån allt. En liten parentes kan man säga. Låg mestadels på soffan och var sjuk, troligtvis pga en hård lördagkväll/natt som förintade mitt immunförsvar. Men nu jäklar känner jag att det är dags att rycka upp mej även om jag fortfarande inte har alla rätt (kommer jag någonsin ha det kan man undra). Laddar för en ny och förhoppningsvis bra vecka. Har jobb hela veckan utom tisdag och det känns bra. Fick många tråkiga saker gjorda förra veckan, samtal som måste ringas, papper som måste skickas och hej och hå. Lämnade in mina kära stövlar på omklackning som jag fått för mej att jag slängt (?), oh no crazy thought.

Gick på stan med Wille en stund när hans mamma & pappa var och tittade på bebisen i magen, som jag också fick se sen, helt fantastiskt.

Det gick till ungefär såhär:
W: Mammaaaa, Pappaaaaa?
P: De kommer snart...
W: Mammaaaaa...
P: Kom så köper vi en nyyy fiiiin traktor! Jaaaa!
(Oh yes det gick hem! Wille somnar gott i vagnen och jag går och går och går. Nöjd som fan att det gick bra. Tvivlar inte en sekund på att jag kommer bli en bra mamma någon gång i framtiden, eller? Hoho)

Sitter och lyssnar på låtar som påminner mej om sommaren 2001. Elin var i England och jag fick låna hennes Dido skiva, som sen gick på repeat resten av sommaren. Sommaren då jag träffade mitt livs kärlek, en midsommarafton på Tylösand. Det var en fantastisk sommar med fullt ös. Vi var unga och man hade energi som få. Jobbade som en gnu i kjollen samtidigt som det så gott som alltid var fest. Men herregud, nemas problemas. Hade det varit idag hade jag legat plakat efter en vecka kan jag ju säga. Samtidigt som jag minns den tiden som fantastisk är jag ganska glad att jag inte är sjutton år längre. Förhoppningsvis. Det är ju ändå ÅTTA (!) år sedan och jag har typ lärt mig allt jag kan efter den tiden känns det som, förutom möjligtvis hur man dricker whiskey utan att spy, tjuvröker bäst eller hur man struntar i det mesta som är viktigt men tråkigt. Men annars så.

Okej, det var dagens funderingar som jag inte blev det minsta klokare av.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

*hihi* Det känns som evigheter sen! Tänk så mycket som har hänt sen dess... Ibland kan jag saknar det!



Ses snart hoppas jag vännen! Saknar dig. :)

Kramkram

2009-09-27 @ 16:49:41
Postat av: annie

vilket mysigt inlägg!

willemys, klart du kommer bli bästa mamma en vacker dag! :D

och 17-års-nostalgia...

gillade du "flickan som lekte med elden"? I DID!!

rörig kommentar, gillas va?

PUSS

2009-09-29 @ 13:34:28
URL: http://skiterivarskapetskasta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0