Elin, jag & Vickan...

Känner lite lätt prestationsångest nu. Klurat på det här inlägget ett tag nu, och plötsligt vet man inte vart man ska börja. Hela lördagen var en helt underbar dag. Träffa gamla och mycket kära vänner som man tyvärr inte träffar så ofta nufötiden. Prata gamla minnen och festa like the old days. Det är vad jag kallar livet. Vad skulle man vara utan sina nära och kära? Blir alldeles varm när jag tänker på vilka fantastiska vänner jag har, och att man känner varandra så väl, passar som handen i den röda vanten kan man väl säga, eller hur Elin? Alltså cheezez, vi i the old gang har hängt ihop sedan livet lekte kyrkans barntimme, alltså mer eller mindre i 20 år. Helt underbart att ha ett sånt gäng. Blanda det med nya fantastiska vänner och dagen är gjord!

Festen med stort F inleddes med lite lek, som vanligt när Pillis & Mike har fest, och vare sig man gillar det eller inte ska man vara med;) Första tävlingen var ölhävartävling. Johan, Jompa & Becca kämpade hårt, och lilla Becca hängde med grymt bra, men Johan vann ganska överlägset.


Haklappen på!

Nästa gren var pictionary, Mike ritade, så det var ganska klurigt må jag säga, mohaha. Sedan var det paus med lite krubb, som jag säger, eftersom jag kände mig som fjorton den kvällen, haha.

Frida hade tagit med sitt Twister, så det blev en sjukt hård kamp i det. Johan & Jompa var nog dom som kämpade hårdast...




Linda & Challe i stridens hetta.


Frida & Beccis.


Bosboy tog i så han nästan gjorde i brallan, kan jag tänka mig, hehe.


Grabbaran stretchar ut efter matchen, ser verkligen hur sega dom är.

Sista grenen var en omgång Buzz! Alla är helt inne i teven, därför dom ser lite buttra ut, hoppas jag ;).



Det vinnande laget med en del av deras finfina pris:

SVERIGESTRUMPOR! Sicken lycka!

Sedan drog festen igång på allvar, det dansades, dracks och jag hoppas verkligen att alla hade minst lika roligt som jag.





Mike & Frida dansar till "ein, zwei polizei..." som numera är Mr. M:s favvolåt, I hate it!


Tess & Frida smygsuper i ett hörn ;)


Elin & Jenny smyger inte, dom är gamla i gemet så att säga.


Och njae, Jag & Becca är väl inte heller så bra på att dölja det?


Andy kan absolut inte dölja det, mohaha.


Kvällen snyggaste outfit hade lätt Elin, inte en chans att någon kan slå den.

Och det är nu Victoria Silvstedt, eller Vickan som jag & Elin får kalla henne, kommer in i bilden. För er som glömt:


Hur man nu skulle kunna glömma den fantastiska biten, som var populär när vi gick i högstadiet. Så iallafall drog vi igång denna gobiten och dansade loss som aldrig förr, sjukt roligt och sjukt fult. Jag & Elin hade en festlista på den tiden med, haha, med saker man var tvungen att göra/ha för att det skulle bli en rejäl fyllefest ála Elin&Pillis. Gillade listor på den tiden, listor över det mesta, grabbs man strulat med, partyregler osv. Festlistan hade regler som: dricka med sugrör, säga "skål för jenny & mackan 123" och massa liknande. Bland de första reglerna var den som sa att man var tvungen att ha en tumvante på den handen man drack med, man fick inte dricka utan den. Den festen vi kom på den reglen hade jag mina fina röda tumvantar, som för övrigt min mamma stickat. OCH vilka vantar åkte inte fram i lördags om inte originalet:



SKÅL!

En annan grymt viktig regel var att man skulle lyssna på Britneys "Lucky" och skåla varenda gång hon sjöng just Lucky. Dessutom skulle man tvunget stå på en stol. Kan vara farligt, men eftersom vi är gamla i gemet som sagt, så är vi ganska stadiga på foten trots en och annan jävel.


Sedärjan, gamla takterna sitter i, härligt! Va sa ni? Är vi 10 år äldre? Tror jag inte ett dugg på.

Sen var det dax att dra in till stan. Fick åka stan runt och lämna av alla fyllisar som inte pallade trycket, haha. Var en sväng på Linné med Becca och en rejäl sväng på Kemivägen med Frida. Blev vagnen den sista biten till stan för mig, Mike & Tess där vi träffade halva gänget utanför Nivå. Andra hälften hade redan gått till Trädgårn, men vad jag förstår hade dom skoj där med och det är ju huvudsaken. Så in på Nivå gick vi, var inne vid halv 3, stället stängde 4. Dyra timmar där. 140 spänn kostade det, sjukt dyrt, men värt det som sagt. Sen var det dax för nattamat för vissa, och jag och Elin ramlade in i en busskur för att upptäcka att hennes vagn slutat gå för natten, så det fick bli bortamatch för henne på Pundargången. Träffade några fjortonåriga norrmän (säger norrmän eller norrpojkar?) som var sjukt jobbiga eftersom jag var så galet dyngfull vid den tiden. Festat i nästan 12 timmar, sätter sina spår ska ni veta min kära vänner. Så vi fick skjuts av Ali Hussein Ali hem. Haha alltså vittaxi ja, oroa er inte. Men alltså han hette verkligen så. Somnade vid 6-tiden, vaknade vid 11. Trött och bakis. Har inte repat mig förrän idag.


Frida däremot var oförskämt fräsh och fin dagen efter.


Elin tejpar på sina skor på fötterna, haha.

Jag hade kunnat berätta hur mycket som helst om denna kvällen, massa saker som får mig att le så fort jag tänker på det. Johan med sin kärringkebab tillexempel. (Börjar skratta högt när jag tänker på det)

Nu har jag suttit här över en timme och skrivit så ni får nöja er med det, för idag. Så mycket härliga minnen jag har nu, kan jag tänka på när jag står och trycker piller till förbannelse. Ny energi inför vardagen igen. Behövde jag verkligen.  

Förresten hörde en väldigt saknad vän av sig idag, gjorde verkligen min dag. Har ofta tänkt på henne och undrat, hoppas det blir en dejt nästa helg, en fantastisk person!

Puss&kram!

(PS: Madde du är absolut inte världen uslaste person, ingen fara, fick bara ett litet psykbryt;) haha)

EDIT: Tack mina kära vänner för fina presenter, fantastiskt trevligt sällskap och för att ni är ni.

Kommentarer
Postat av: Elin

Herregud Pillis! Sitter å garvar för mig själv hemma i Mumin. Jäkla vilken fest! Och du ÄR verkligen min idol!!! Gud, vad du var rolig den natten, inte skrattat så på år och da´r. Är forfarande fascinerad över att du överlevde kvällen dock ;) Snart ska jag leta upp den gamla listan, så kan jag publicera den här. Tack för en underbar kväll/natt...myspys mellan dig å mike ju..haha! Du är flinkt vännen! :D puss

2008-07-16 @ 22:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0