Solen gick i moln.

And so did I.

Imorse åkte jag in till stan och gick på mitt lilla möte. Det gick bra och jag var supernöjd. Gick på avenyn och filosoferade för mig själv i solskenet och mådde så jävla bra. Kom på att det var längesen jag mådde så bra, och att jag tappat bort mig lite bland allt som händer runtomkring. Examensarbete, jobboroande och allting egentligen. Tänker ofta på alla andra och mindre ofta på mej själv. Kände verkligen hur mycket jag trivs i Göteborg, och att jag egentligen inte alls vill flytta härifrån. Behöver vår, sol och värme just nu. Inte för att få en solbränna eller något annat ytligt, utan för att jag verkligen behöver det. Värma själen lite. Hitta på roliga saker med härliga vänner. Saknar många, men mest mej själv.

När jag kom hem gick solen i moln, och mitt jävligt saknade glada humör försvann. Nu sitter jag här i min välbekanta håla igen. Funderar. Längtar tillbaka till den tiden då jag var jag. Inga problem var för stora och jag trivdes. Egentligen är mina problem jävligt futtiga nu med. Skäms lite när jag tänker på de miljoner andra som har det sju resor värre. Hade jag varit mitt gamla jag hade jag inte tyckt att jag hade något att oroa mig för, det löser sej liksom. Skål och in i dimman. Men trots jag har många som jag tycker om så känner jag mej ensam ibland. Längtar hem samtidigt som jag längtar bort, makes no sense, jag vet.

Kände att jag behövde vara lite ärlig för en gångs skull.

Kommentarer
Postat av: frida

Förstår precis vad du menar!!!

2009-02-27 @ 14:11:15
URL: http://dancerstar.blogg.se/
Postat av: annie

Om du saknar dig, så är vi två. Som saknar dig alltså. Men jag saknar inte dig-dig, utan att träffa dig bara! Du förstår? Ja, det gör du. Du är ju klyftig flicka. :)



Blev glad av att läsa första delan av ditt inlägg här iaf! Att du var glad, trivdes, tyckte om Gbg... Hoppas den känslan kommer tillbaka till dig SNART! :) Sol kan nog hjälpa, ja. Tänk vår, Slottsskogen, någon öl, kanske kubb... Parkhäng liksom! Första varma dagarna, åh vad jag längtar!



Förresten kanske vi kan ses nästa vecka? Ska till Hstd imon och är åter måndag. Japp.



Ta hand om dig, fina fina Pillis! Så hörs vi. (snart hoppas jag.)

Love you!

2009-02-27 @ 18:37:08
URL: http://skiterivarskapetskasta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0