Ryck upp mej.

Kom igen nu Pillis.
Vad sägs om att ta tag i sitt liv? Har verkligen haft en stor pause när det gäller så gott som allt. Har varit sjuk, eländig och tråkig. Grävt ner mig i min välbekanta lilla grop och inte gjort någonting. Tills för ungefär en timme sedan satt jag och tyckte grovt synd om mej, och funderade på om det fanns något bra överhuvudtaget i mitt liv. Kom på en helskotta massa dåliga saker, men kom inte på en enda bra sak så jag ringde min partner in crime Frida istället, och plötsligt känns det lite ljusare och bättre här på pundargången. Så nu vet jag en bra sak iallafall. Att lite skitsnack om ingenting kan göra så mycket, behövde verkligen det.

Jul och nyår har varit väldigt lugna, och har egentligen inte så mycket att säga om det. Skönt att vara hemma igen, men längtar inte efter vardagen. Den 19:e januari börjar jag på årets projekt, nämligen mitt examensarbete, och det känns jävligt nervöst och jobbigt. Ångest med stora feta bokstäver kan jag ju säga. Det jobbigaste och svåraste jag gjort i mitt lilla liv hittills som det känns nu. Efteråt kan jag tänka mig att jag tycker på ett annat vis, men just nu är det min välbekanta polare Ångest, som ni kanske har träffat? Eller är det bara jag som har en sådan?

Ikväll hoppas jag att det blir lite film med Linda, hade varit välbehövligt efter några dagars isolering. Eller var ju faktiskt hos vetrinären igår med lilla skrutt. Nu ska fan alla små skabbar försvinna annars blir jag tokig. Dom där små skabbdjuren har kostat oss typ 1000 spänn senaste månaden. Kul. Men så är det, bara skrutt blir frisk så är det lätt värt det.


Vår lilla mysiga snutteplutt.

Är det dags att börja plugga nu kanske? Härmed är jullovet slut.
Eller njae. Vi tar en dag ledigt till va?

Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej gumman!

Du kommer att fixa ditt examensarbete galant! Känner igen ÅNGEST-känslan innan... Jag kände så när jag skulle skriva min c-uppsats. Under sommaren, hösten och själva skrivandet satt känslan som en klump i bröstet. Så hux flux hade jag skrivit, opponerat, korrigerat och fått mitt betyg.



Måste ses snart!

Kram

Rebecca

2009-01-07 @ 14:44:59
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0