Är det konstigt att man längtar hem ibland?


Lilla snuttplutt kröp ner bredvid mej på luftmadrassen imorse, mysigt.


Så fantastiskt gullig.

Har haft väldigt mysigt besök. Känns lite tomt och tråkigt nu när dom åkt. Men snart KANSKE vi kan träffas mycket, mycket oftare än innan. Ska bli så fantastiskt skönt att komma dom flesta lite närmare igen, och då menar jag inte bara geografiskt. Men jag vet verkligen inte. Allt känns väldigt rörigt och stökigt, vet varken fram eller bak. Stor grej det här, som alla har olika åsikt om. Men nu är det Jag, Mikael & Sören som bestämmer och det Vi gör är det som Vi vill och som är bäst för Oss. Menar inget illa till någon och tycker det är bra att alla säger vad dom tycker. Försöker att inte bli påverkad, och eftersom det är en stor förändring för Oss så måste vi får göra som Vi vill. För två år sedan trodde jag aldrig att jag skulle vilja flytta tillbaka till bajsstaden som jag kallade den. Men saker förändras. Nyhetens behag kan göra en nöjd ett tag, men nu vet jag vad som betyder något. Inte staden jag bor i, affärerna jag kan handla i eller klubbarna jag kan gå på och dansa hela natten. Det som betyder något för mej är de jag älskar och bryr mej om. I Göteborg finns några jag verkligen tycker om och bryr mej om, i Halmstaden finns många jag tycker om och bryr mej om. När vi nu har chansen att bryta upp och göra det vi tänkte göra om ett år, varför sitta här och vänta? Varken jag eller Mike har ett jobb, vi har ingen fantastisk lägenhet eller något annat som håller oss kvar, så egentligen är det bara att go for it. Hjärtat skriker och hjärnan funderar tyst. Snart kommer hjärnan och hjärtat komma överrens om samma sak, och det är att flytta. Inte minst för att jag vet att den som betyder allra mest för mej, och den jag ska leva tillsammans med i hela mitt liv kommer trivas bättre på en annan plats än här. Han med stort H har ställt upp för mej något enormt, inte för att jag tror han ångrar att han flyttade efter mej, men lever man tillsammans ska man ställa upp för varandra och det gör vi nu. Ibland känns det som ett misslyckande att flytta hem till "småstaden" igen, men jag tycker nästan tvärtom. Jag tycker att det är ganska starkt att veta vad man vill och se till att göra det. Många vet vad dom vill men gör inget åt det. Jag vill skaffa ett bra liv åt oss. Och jag har alltid vetat att det inte är i Göteborg.

En jävligt lång utläggning för en kanske inte världsavgörande sak, men i vår värld är den ganska avgörande. Känns skönt att få säga sin mening även om ingen läser den. Då finns den iallafall.

Ha en mysig lördag!

Go Sarah Dawn Finer;)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Naw söt hen e!!

2009-03-14 @ 13:37:07
URL: http://reebbbeckas.devote.se/
Postat av: Rebecca

Jag håller med dig Pillisgumman! Gör det NI vill och det som är bra för ER! Det är inget misslyckande att flytta tillbaka. Som du själv skriver: Det är starkt att veta vad man vill och sen göra det!



Det spelar INGEN roll vad andra tycker och tänker så länge ni mår bra. Jag kommer att sakna dig, men Halmstad är inte långt borta!



Ses i veckan? Är otroligt fullbokad, men fredag kväll eller lördag dag?



Puss&kram

2009-03-15 @ 18:49:50
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi ser fram emot att få komma på besök till fantastiska gessle land =)Hörs i veckan,puss

2009-03-15 @ 20:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0