Oh yes, nu minns jag...

Hur det är att plugga igen. Man glömmer väldigt fort kan jag ju säga, och när man jobbar och står i tänker man fan vad gött och plugga, men no shit. Fruktansvärt jobbigt är det. Sitta och läsa och läsa och alltid ha något i bakhuvudet som man måste göra. När man jobbar klart det kan vara stressigt och tufft när man är på just jobbet, men när man slutar och kommer hem kan man chilla och göra precis vad man vill. Slippa ha dåligt samvete över bristande disciplin och att alltid veta att man kan läsa mer, skriva mer eller whatever. Gäller att alltid tänka på att det leder någonstans, att det inte är för alltid. Längtar faktiskt tills man får ett riktigt och förhoppningsvis bra jobb, så man får lite lön för all den fucking möda man lägger ner. Sen är det inte lättare att plugga när Mr. M har semester, och sitter i vardagsrummet och spelar tv-spel, och oj vad han spelar. När det går bra är han glad och när det går dåligt är han sur och lättirriterad. Att säga att han spelar konstant är väl ingen överdrift kan jag väl tycka. Nu kommer han bli pissed, men det skiter jag i.

Igårkväll var det film som gällde för hela slanten, först den första Irene Huss-filmen. Jag älskar ju Beck & Wallander och tyckte denna var riktigt grym, fick kika mellan fingrarna ibland eftersom jag är en mes och filmen var läskig. Sedan kollade vi, till Mr. M:s förtjusning, på en romantisk film. Hmm, vad i tusan hette den... Jo, just det P.S. I Love You, riktigt bra den med ja, riktigt sorglig, kom en liten tår då och då. Jo, och då kanske ni kan gissa vad som står på schemat ikväll? Nähe, inte det nä. Jo, vi ska faktiskt kolla på en film tänkte vi. Nämligen den andra Irene Huss-filmen, hoppas den är lika bra som den vi såg igår. Fast jag blir faktiskt lite mörkrädd, och när man bor på bottenplan så är det faktiskt läskigt. Tur jag har en stor och stark karl som jag kan kura ner mig hos.

P.S. I Love You. Ni måste se den säger jag bara.


Så romantisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0