Utvisad.

Jaha, då sitter man här vid den gamla datorn. Jag är nämligen utvisad ur vardagsrummet och får sitta i den halva garderoben. Mycket angenämt. Men eftersom jag är en så fantastiskt positiv människa så klagar jag inte. Inte jag, nä. Finner mig i det mesta utan att säga ett knyst. Kan anpassa mig till vad som helst och gör allt för att vara alla till lags.
Eller inte.
Sitter här och känner mig lite ensam och tänker tillbaka. Ibland är det så jäkla skönt att tänka tillbaka. Jag har en tendens att väldigt lätt glömma bort det jobbiga och svåra med olika situationer, så när jag tänker tillbaka minns jag allt som en jättefin period. Även om det så var den värsta. Undrar vilken som var den värsta? Allihopa på sätt och vis skulle jag nog säga. Men nu så tänker jag att ingen har väl varit jobbig? Inte ens när man hade sitt värsta jobb ever, Mr. M var i Stockholm och man bodde i ett skumraskkvarter. Nä, där överdrev jag kanske lite. Andersberg var faktiskt bra, oavsett vad andra säger. Fast mest var det kanske bra för att det var mitt första egna hem, och man kunde göra precis som man ville. Nu tycker jag däremot det hade varit mysigt att bo hemma hos Mamma, kanske för att jag knappt minns sist vi bodde allihop under ett tak. Alltså Mamma, Sara, Tias & me. Tror dock inte det hade varit så populärt om jag kom hemdragandes med mitt pick och pack, inklusive Mr. M, och flyttade in hos Mamma & Krille. Hehe.

Okej, färdigdrömt för idag.

Lyssnar om och om igen på denna låten, som påminner väldigt mycket om när jag, Annie & Henke bodde ihop på Brömsebro. Minns också det som en väldigt bra tid, så ni vet.



Puss&Hej!

Kommentarer
Postat av: annie

haha! påminner den låten så himla mkt om brömse? hoho, ja jo när du säger det så, faktiskt! men jag ahde itne kommit på det själv... jag försöker komma på vad jag förknippar med den tiden.. det är nån låt, gaah nu blir jag galen för jag inte kommer på vilken! nån såhär.... lite .... hård? eller nä men.... stor liksom, haha. återkommer om ja kommer på! ;)

djez vilken tid.

2008-10-16 @ 19:26:28
Postat av: Pillis svarar:

Haha, men det är bara för att jag köpte den skivan precis när vi flyttat dit och spelade denna om och om och om igen. så kanske bara jag som tänker på det;) men den där... haiduchi eller vafasen den hette, den påminner också, haha. grymt dålig dock.

2008-10-16 @ 20:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0